2024 kovo 29 d.

Turizmas

Bažnyčios

Papilės Šv. Juozapo bažnyčia. Šiaudinės Švč. Mergelės Marijos bažnyčia.

Gamtos paminklai

Penkiolikakamienė liepa Rudikių ąžuolas Užbrasčių ąžuolas

Jurakalnis

Į pietus nuo senųjų kapinių, kairiajame Ventos krante, stūkso išvaizdus medžiais apaugęs gūbrys, nuo skardžio atskirtas gilia griova, nueinančia į Ventos upės slėnį - tai Jurakalnis

Malūnai

Augustaičių malūnas Papartynės malūnas Papilės malūnas Pašilės malūnas Rudikių malūnas

Muziejai

Simono Daukanto memorialinis muziejus. Lazdynų Pelėdos muziejus

Paminklai

S. Daukanto paminklas. S. Daukanto kapas. Paminklas 1863-1864 m.sukilėliams Biliūniškėse. Paminklinis akmuo Užbrasčių kaime 1863 m. laisvės kovotojams atminti. Šv. Jurgio paminklas

Parkai

Eglesių parkas, Kairiškių parkas, Klaišių buvusio dvaro parkas, Meškėnų buvusio dvaro parkas, Papilės parkas, Papilės vardinis ąžuolynas, Paragių parkas

Piliakalniai

Sustojus Papilėje, viename seniausių Žemaitijos miestelių, pirmiausia derėtų užkopti ant dviejų piliakalnių, tolimos istorijos liudininkų.

Apžadų kapeliai

Kelio Tryškiai - Viekšniai atkarpoje, už Kairiškių gyvenvietės, veda lauko keliukas į Apžadų kapelius.

Naujienos / Archyvas

Vaikų sveikatingumo stovykla

2020.07.21

Liepos 7 - 14 dieną pradėtas vykdyti vaikų fizinio sveikatinimo projektas „Judėjimas sveikatos šaltinis - judėkime kartu“. Jis prasidėjo Papilėje kultūros namuose. Projekto partneriai - Kruopių ir Ventos kultūros namai. Paraiška finansavimui teikta per Papilės seniūnijos rėmimo fondą.

Dalyviai susipažinę vienas su kitu ir projekto veiklomis,- pradėjo užsiėmimus. Pirmiausia žygiuota į S. Daukanto gimnazijos stadioną, kur kūno kultūros mokytojai Birutė ir Regimantas Dauniai (jie projekto vykdytojų nuolatiniai puikūs pagalbininkai) organizavo įvairias komandines sportines rungtis: smiginį, komandinį kitokį, bet įdomų, krepšinį, kamuolio spyrimą į vartus, pilies statymą rankų pagalba, šuoliukus į tolį.

Papietavę, vaikai linksmai nusiteikę, žingsniavo į Papilės parką. Jie žinojo, kad čia jų jau laukia jaunieji šauliai su įdomiomis užduotimis. Akmenės 609 - osios kuopos šauliai: Donatas Bagdonas, Rytis Praspaliauskas, Nojus Partikas vaikus mokė šaudyti į taikinį, norintiems piešė veido maskuotę, rodė kaip teisingai užsidėti dujokaukę ir gana sunkoką šaulio kuprinę ir atlikti visą grandinę estafečių.

Kitą dieną projekto dalyviai su vadovėmis apsilankė S. Daukanto muziejaus klėtelėje. Muziejaus vadovė E. Šmukštaitė vaikus supažindino su čia esančiais senoviniais eksponatais. Stovyklautojai turėjo atspėti kam vienas ar kitas daiktas senovėje buvo naudojamas.

Kitą dienos dalį skyrėme išvykai į Šaltiškių molio karjerą. Čia mus maloniai pasitiko šios įmonės viršininkas A. Čepas. Džiaugiamės, kad nelyja lietus ir kartu visi patraukėme apžiūrėti karjere stovinčių ir dirbančių didžiulių sunkiasvorių ekskavatorių. Viršininkas papasakojo apie jų galingumą, svorį, techninius perimetrus. Sužinojome, kad ekskavatoriai juda ne važiuodami, o žingsniuodami. Žingsnio ilgis apie 1,5 metro. Grožėjomės didžiuliais molio kalnais, vandens telkiniu, atsiveriančia nuostabia gamta.

Kitos dviejų dienų veiklos vyko Kruopiuose. Visus maloniai priėmė Kruopių pagrindinė mokykla. Mokytoja Reda Urbonienė organizavo įvairią sportinę veiklą. Žaidėme kvadratą, rungėmės estafetėse. Po pietų lankėmės Kruopių mini golfo aikštelėje. Mokėmės žaisti golfą.

Antroji diena Kruopiuose buvo skirta dienos pokalbiui apie žoleles, jų naudą žmogui. Lietuvos Respublikos Seimo nutarimu, 2020-ieji yra paskelbti Eugenijos Šimkūnaitės metais. Šią progą nutarėme paminėti ir mes. Buvo paruoštas pristatymas apie garsią Lietuvos žolininkę Eugeniją Šimkūnaitę. Vaikai supažindinti su mokslininkės biografija, jos darbais. Buvo papasakota apie įvairius augalus, jų gydomąsias galias. Po to vaikai atliko praktinį užsiėmimą kurio metu reikėjo iškarpyti augalų paveikslėlius, suskirstyti juos į tris grupes: vaistažolės, arbatžolės, prieskoniniai augalai. Vėliau virėme žolelių arbatas, jas ragavome, spėjome kokios arbatžolės naudotos.

Paskutines dvi dienas stovyklautojai leido Ventoje. Čia vaikai sportavo, šoko. Užsiėmimus vedė Ventos kultūros namų choreografas Mantas Miškauskas. Papietavę žygiavome į Žerkščių pušyną. Pasidžiaugėme šaltu tyru šaltinio vandeniu, pakvėpavome grynu oru.

Liepos 14 d. nuo pat ryto vaikai ir jų vadovės rinkosi Ventos kultūros namuose, tęstiniam Papilės, Ventos bei Kruopių kultūros namų bendram projektui. Rytas prasidėjo mankšta, kurią pravedė Ventos kultūros namų choreografas Mantas Miškauskas. Visą valandą vaikai su treneriu mankštinosi, stiprino raumenis, darė įvairius sveikatai, laikysenai naudingus pratimus. Pailsėję, mokėsi šokių. Vaikai išmoko net du šokius. Papietavę, išlankstėme 70 laivelių, skirtų Akmenės rajono 70- mečiui. Aplankėme Skate parką Ventoje. Gaila, bet laikas stovykloje baigėsi. Apdovanojome vaikus, palinkėjome gražios likusios vasaros. Ir tikimės, kad vėl susitiksime. Už pagalbą dėkojame Aušrai Jankaitienei, Zytai Kybartienei, Ritai Žakienei, Laimučiui Čeludžiui, Vidmantui Virbickui, Laimonui Grigui, Raimondui Teniukui, Alvydui Vaičiakauskui. Už įamžintas akimirkas dėkojame Arvydui Ribikauskui.

Projekto vadovė Papilės kultūros namų vadovė kultūrinei veiklai Virginija Kupstienė

Paskutinį kartą atnaujinta: 2020.07.21 14:27

100-mečiui

Kontaktai

Akmenės rajono Papilės

seniūnijos rėmimo fondas
Kodas 153091222
J. Basanavičiaus g. 22A, Papilė,

LT-85243, Akmenės r. sav.