Smagu kurti, pramogauti ir keliauti
Antrąjį vaikų socializacijos projektą „Atrask ir tobulink save“ vykdė Papilės kultūros namai.
Pirmąją dieną stovyklautojai susitiko su buvusiu geografijos mokytoju Steponu Adomavičiumi. Mokytojas papasakojo vaikams apie paties pasodintus ir prižiūrimus augalus Ventos upės šlaite. Tai įvairių rūšių pušaitės, eglaitės, riešutmedžiai, kaštonai, obelaitės. Vėliau lankėmės Kazio Narščiaus bibliotekoje. Bibliotekininkė Irena Rimkienė parengė įdomią viktoriną. Ją sudarė penkios dalys. Buvo sudarytos trys komandos. Pirmojoje dalyje reikėjo susigalvoti pavadinimus ir išsirinkti kapitonus. Antroji dalis – klausimai apie Lietuvą, trečioji – atspėti pasakos veikėją pagal bibliotekininkės padeklamuotą eilėraščio ištrauką ir parodytą paveikslėlį ekrane, ketvirtoji dalis – surasti porą ( autorius + pavadinimas), penktoji dalis – bibliotekos fonduose surasti knygą, kurios pavadinime būtų vardas. Viktorinoje dalyviai pasirodė puikiai.
Antrąją vaikų socializacijos stovyklos dieną žaidėme žolės riedulį, vaikščiojome balansine juosta, susitikome su šauliais. Šarūnas labai įdomiai ir išsamiai papasakojo apie Šaulių sąjungą. Vaikai sužinojo, kad ši sąjunga yra ne pelno siekianti organizacija, kuri ugdo jaunimą pilietiškai per karinę veiklą. Į šaulių gretas galima stoti nuo 11 metų. Po teorinių žinių apie šaulius ir jų veiklą sekė įvairios sukarintos užduotys.
Trečią stovyklos dieną vykome į Chaimo Frenkelio vilą-muziejų Šiauliuose. Mokiniai dalyvavo edukacinėje veikloje „Batai mano…“ Dalyviai susipažino su avalynės istorija, odinių batų sandara, siuvimo procesu. Praktinėje veikloje vaikai ,,siuvo“ batus, sužinojo, kaip išmatuoti pėdą prieš pradedant darbą. Pagal pasirinktą istoriją piešė savo svajonių kurpaites ir kūrė joms reklamą. Po edukacinės programos aplankėme muziejaus sales. Gėrėjomės autentiškais paveikslais, baldais, indais, ginklais ir kt. Maudėmės Prūdelio šiltame vandenėlyje.
Ketvirtą dieną vėl apsilankėme K. Narščiaus bibliotekoje. Bibliotekininkė I. Rimkienė pakvietė piešti vasarą. Po pietų stovyklautojai su Simono Daukanto gimnazijos floriste A. Buiniene veiklą tęsė Papilės parke. Iš įvairių augalų vaikai buvo mokomi kurti įvairias kompozicijas.
Penktą stovyklos dieną apsilankėme Žemaitijos dvaro sodyboje Telšiuose. Čia dalyvavome edukacijoje „Kaukas - mano draugas“. Susipažinome su XIX a. pab. – XX a. pr. Žemaitijos istorija ir mitologija. Dalyviai įgijo istorijos žinių apie ano meto Žemaitijos kaimo pastatus, žmonių buitį. Žiūrėjome animuoto mitologinio žemaitiškai kalbančio personažo Kauko hologramą. Edukacijoje susipažinome su šalia žmonių „gyvenančia“ ir žemės teikiamas gėrybes gausinančia, žmonėms padedančia mitologine būtybe. Užsiėmimų metu kiekvienas edukacijos dalyvis ant skiedros pats nupiešė pagrindinį edukacijos personažą – Kaukutį. Maudėmės Germanto ežere.
Šeštą dieną puikiai praleidome laiką susitikę dviejų socializacijos stovyklų dalyviai: Ventos kultūros namų ir Papilės kultūros namų. Gražioje vietoje prie Ventos upės pramogavome, maudėmės, kūrėme laužą, piešėme, bendravome, susidraugavome.
Septinta diena, skirta išvykai į Nemakščius (Raseinių r.). Pirmiausia apsilankėme Aštuonračio ir technikos muziejukuose. Tai daugybė įvairių eksponatų, kuriais žmogus ir įstaigos naudojosi XIX a. II pusėje ir XX a. iki 1990 -1993 metų. Kai kuriais daiktais ir dabar naudojamasi buityje. Lankėmės prie Nemakščių Švč. Trejybės bažnyčios, kuri stovi prie senojo Žemaičių plento. Taip pat stabtelėjome prie Mergelės Marijos Lurdo. Grįždami maudėmės Šaukėnų tvenkinyje.
Aštunta diena – paskutinė vaikų socializacijos stovyklos „Atrask ir tobulink save“ diena. Ji skirta paskaitai-praktiniam užsiėmimui apie emocijų valdymą. Užsiėmimus vedė Akmenės PPT psichologė Rima Mokusienė. Su vaikais kalbėta kaip identifikuoti emocijas, išreikšti jas socialiai priimtinu būdu, bandant jas pavaizduoti. Aptarta kaip elgiamasi, kai bijome, pavydime, džiaugiamės, liūdime, nerimaujame, pykstame, mylime ir t.t. Pabandyta surasti atsipalaidavimo būdus. Vienu iš jų pasinaudojome užsiėmimuose. Tai akvarelės liejimas. Ji gali padėti nusiraminti, suprasti save. Vaikai liejimo būdu sukūrė kiekvienas po keletą piešinėlių ir bandė juose pavaizduoti įvairias emocijas, arba surasti emociją.
Papietavę ir pasivaišinę saldumynais atsisveikinome iki kitos vasaros.
Projektų vadovė Virginija Kupstienė